Често задави въпроси

Въпрос: За кои професии се издава ЕПК?

Отговор: Министърът на здравеопазването е компетентен орган за издаване на ЕПК за професиите „медицинска сестра“, „магистър-фармацевт“, „рехабилитатор“ и „кинезитерапевт“.

 

Въпрос: Къде мога да подам заявление за издаване на ЕПК, ако желая да се установя в България?

Отговор: Заявление за издаване на ЕПК се генерира от заявителя по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS), който автоматично създава досие на заявителя в Информационната система за вътрешния пазар (ИСВП) и в досието заявителят прикачва документите, които изисква България, както е преводи на български език на документите, издадени в чужбина (ако това е отбелязано).

 

Въпрос: Какви документи са необходими за издаване на ЕПК?

Отговор: България е публикувала изискванията си по отношение на необходимите документи, които заявителят следва да прикачи онлайн в ИСВП, както и информация дали е необходимо представянето на преводи на български език на документите. При генерирането на онлайн заявлението заявителят сам се запознава с изискванията за изискуемите документи и ги прикачва в онлайн заявлението си.

 

Въпрос: Каква е сумата за държавна такса за тази административна услуга и на коя сметка следва да заплатя сумата за държавна такса?

Отговор: За разглеждане на заявление за издаване на ЕПК се събира такса в размер на 260 лв. Сумата за държавна такса може да бъде заплатена на място в Центъра за административно обслужване на Министерството на здравеопазването (гр. София, пл. „Св. Неделя“ № 5) или да бъде преведена по банков път на IBAN сметка на Министерството на здравеопазването: BG83 BNBG 9661 3000 1293 01.