Вътрешен ход
1. Заявителите генерират заявление за обработка на ЕПК по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS), който автоматично генерира досие на заявителя в ИСВП и към заявлението прикачват копия на документите, които се изискват от приемащата държава-членка, в чиито правомощия е решението дали ще бъде издадена ЕПК на заявителя.
2. Онлайн заявлението постъпва в Министерството на здравеопазването посредством ИСВП.
3. Служител на дирекция „Лечебни дейности“ изпраща генерирания от ИСВП доклад за постъпилото заявление заедно с приложените документи за регистрация от служители на дирекция „Канцелария и административно обслужване“ в Единната информационна система за документооборота на Министерството на здравеопазването.
4. Ако се установи, че заявителят не е посочил правилния режим („Автоматично признаване“ или „Обща система“), той се уведомява посредством ИСВП за необходимостта да подаде отново заявлението съгласно приложимия режим.
5. Регистрираните заявления се обработват от служители на дирекция „Лечебни дейности“.
6. При непълноти в документите заявителят се уведомява посредством съобщения в ИСВП за необходимостта да представи в едномесечен срок липсващите документи. В този случай срокът за обработка на документите (който е 30 дни от датата на потвърждаване получаването на заявлението при пълнота на документите или 30 дни от момента на предоставяне на исканите допълнителни документи при непълнота на документите) спира да тече.
7. В случай че са представени всички необходими документи, приложените документи се обработват (валидират) и заявлението за ЕПК се прехвърля към приемащата държава-членка.