Вътрешен ход

Издаване на удостоверение за регистрация на служба по трудова медицина

1. Заявлението се подава в Звеното за административно обслужване (ЗАО) на МЗ и по служебен път се изпраща до Дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ).

2. Заседанията на комисията за регистрация на службите по трудова медицина, създадена със заповед на министъра на здравеопазването, се свикват от  нейният председател съобразно сроковете предвидени в чл. 25г, ал. 2 и 3 от ЗЗБУТ и се провеждат в Министерството на здравеопазването.

3. Членовете на комисията извършват оценка на пълнотата на постъпилите в Министерството на здравеопазването документи за регистрация на служби по трудова медицина и излизат със съответните решения за:

- издаване на удостоверение за регистрация

- изискване на допълнителни документи

- отказ за регистрация

Оценката се извършва по време  на заседанията на комисията.

4. В срок до 5 дни от датата на проведеното заседание на комисията, техническото лице, въз основа на взетите решения:

 – изготвя проектите на удостоверенията за регистрация;

– изготвя проект на писмо до заявителя, което съдържа констатираните непълноти и нередовности на внесените документи и срок за тяхното отстраняване, който е не по- кратък от 14 дни, съгласно чл. 25 г, ал. 2 от ЗЗБУТ

– изготвя проект на мотивиран отказ за регистрация;

– изготвя проекти на придружителните писма, с които административните актове се изпращат до заявителите.

5. Изготвените документи по т. 4 се съгласуват от председателя, и се предлагат за подпис на министъра на здравеопазването или упълномощено от него длъжностно лице.

6. Единият от екземплярите на документи по т. 4 се предава от длъжностно лице от ЗАО на заявителя:

- лично, срещу  представяне на документ за самоличност или

- на упълномощено от заявителя лице, срещу представяне на нотариално заверено пълномощно, копие от което се прилага към оставащата за архивиране документация, или

- се изпраща по пощата с обратна разписка

Регистрацията на службите по трудова медицина се отразява в публичния регистър на службите по трудова медицина, публикуван на страницата на Министерство на здравеопазването в интернет.

Публичен регистър на службите по трудова медицина, воден от Министерството на здравеопазването  

Данните от регистъра се публикуват на страницата на Министерството на здравеопазването в интернет.
Регистърът съдържа:
1. номер и дата на издаване на удостоверението за регистрация на служба по трудова медицина или на удостоверението за промяна на регистрацията на служба по трудова медицина;
2. наименование, седалище и адрес на управление и телефон на лицата, които са създали служба по трудова медицина;
3. поименен списък на специалистите от минимелния състав на службата по трудова медицина;
4. номер и дата на заповедта за заличаване на регистрирана служба по трудова медицина;
5. настъпили промени по обстоятелства по регистрацията на служба по трудова медицина.