Върни се горе

В Министерството на здравеопазването днес се проведе среща на ръководствата на пациентски организации с представители на дирекциите „Лекарствена политика” и „Електронно здравеопазване”. От страна на пациентските организации участваха ръководствата на АПОЗ, Центъра за защита правата в здравеопазването, Асоциацията на пациентите с бъбречни заболявания и Алианса на хората с редки болести.

На срещата пациентските организации бяха запознати с въвеждането на новата електронна система за отпускане на лекарствените продукти и медицински изделия по централни доставки. Изтъкнато беше, че тя създава редица улеснения на пациентите – възможност за проследяване на навременните доставки на лекарства, регистриране получаването на лекарствата по видове и дати. След регистрация в системата всеки отделен пациент ще получава достъп до личния си профил, за да се информира за наличието на необходимия му лекарствен продукт. Важен елемент на електронната система е осъществяването на постоянен контрол и възможност за ефективно планиране на необходимите лекарства за следващи периоди. Системата вече стартира пилотно в три лечебни заведения на територията на столицата, след което поетапно ще обхване лечебните заведения в цялата страна, информираха на срещата представителите на МЗ.

На срещата представителите на пациентските организации направиха предложения за допълване функционалността на системата. Те ще бъдат обсъдени допълнително при окончателно завършване на електронната система, след което тя ще бъде представена официално.

Сподели в: