Свързани новини

Втората бустерна доза може да се приложи най-малко 4 месеца след първия бустер при лица, имунизирани с ваксината на Janssen.
Министерството на здравеопазването стартира информационна кампания за ползите от ваксините и ваксинацията срещу COVID-19. Инициативата е под мотото „+ мен“ и цели да повиши информираността на българските граждани по отношение на ваксинацията. Стратегическата цел на кампанията е да бъдат ограничени броят на смъртните случаи по причина COVID-19, броят на хоспитализациите на болни от COVID-19 (в т.ч. и тези в интензивните структури на болниците), както и да бъдат ограничени дългосрочните последици за здравето на българските граждани в резултат от COVID-19. Кампанията е в изпълнение на заложените мерки в Националния оперативен план за справяне с пандемията от COVID-19, одобрен с Решение на Министерския съвет на 14 януари т. г.
„Независимо че в момента сме в етап на поетапно облекчаване на въведените противоепидемични мерки, че от днес навсякъде в страната ни отпада изискването за „зелен сертификат“, не трябва да забравяме, че пандемията от COVID-19 не е приключила. Над 92% от пациентите с COVID-19, приети в лечебните заведения у нас, са неваксинирани, без ваксина са и приблизително 97% от хората с COVID-19, при които се налага интензивно лечение. За да бъдат намалени случаите на тежко боледуване и усложненията, които са предпоставка за високите нива на смъртност по причина COVID-19, през последните два месеца Министерството на здравеопазването работи по мащабна информационна кампания, която да подпомогне всеки български гражданин при взимането на информирано решение за ваксинация“, заяви министърът на здравеопазването проф. Сербезова по повод старта на Кампанията „+мен“.
В рамките на инициативата е създаден сайтът www.плюсмен.бг, където всеки може да намери отговорите на въпросите, които си задава във връзка с пандемията, коронавируса, ваксините и ваксинацията срещу COVID-19. На сайта е публикувана и специализирана информация за хората, страдащи от различни заболявания (с акцент върху възрастните и хронично болните), за жените в репродуктивна възраст, за децата и ваксините, за ваксинацията на трудноподвижните граждани, в социално уязвими групи от населението, на изложените на по-висок риск от заразяване и боледуване заради професията, която упражняват и т. н. Текстовете в информационния сайт са съгласувани с експертни съвети по различни медицински специалности, с водещи наши лекари, с Изпълнителната агенция по лекарствата, Националния център по заразни и паразитни болести и др.
На сайта на кампанията екипът на Министерството на здравеопазването е събрал и мненията на водещи медицински специалисти по отношение на ваксинацията срещу COVID-19. На www.плюсмен.бг са достъпни и динамични статистически данни за ваксинационния обхват в страната.
Кампанията „+ мен“ има Facebook страница и Youtube канал, в които се публикуват истории на хора, преболедували COVID-19, мнения и препоръки на медицински специалисти относно ваксинацията, инфографики, както и друга полезна за обществото информация по темата.
Кампанията предвижда провеждането на редица дискусии в Националната платформа за здравна комуникация CredoWeb. През следващите два месеца в платформата, достъп до която имат над 15 хил. медицински лица, с насоченост към общопрактикуващите лекари и медици от доболничната помощ ще бъдат проведени тематични събития за ваксинацията при пациенти с различни заболявания и състояния. Като част от кампанията „+ мен“ Министерството на здравеопазването започна и дискусии за ползите от ваксините и ваксинацията сред служителите на центровете за спешна медицинска помощ от цялата страна.
Целевите групи, към които е насочена кампанията „+мен“, са: възрастни хора на и над 60 г.; лица с хронични заболявания; лица, страдащи от конкретни заболявания/с конкретни състояния; родители/настойници на деца от 5 до 11 г., вкл.; родители/настойници на деца и младежи от 11 до 17 г., вкл.; жени в репродуктивна възраст – в т. ч. планиращи бременност, бременни, кърмещи и правещи инвитро процедури; хора с по-висок професионален риск от заразяване със SARS-CoV-2 и тежко боледуване; социално уязвими групи от населението; преболедували COVID-19 граждани.
Партньори на кампанията са медицинските университети в страната, всички съсловни организации в сектор „Здравеопазване“ и всички национално представени пациентски организации, ключови наши болници, Българският Червен кръст, Националната мрежа на здравните медиатори, Националният съвет на религиозните общности в България, Националното сдружение на общините в Република България, медии, в т.ч. специализирани здравни сайтове, както и „Информационно обслужване“ АД, които разработиха сайта на кампанията. Всички партньори на инициативата можете да видите тук: https://плюсмен.бг/bg/about/partners
Повече за мисията на Кампанията „+мен“ можете да научите тук: https://плюсмен.бг/bg/about/campaig
Втората бустерна доза може да се приложи най-малко 4 месеца след първия бустер при лица, имунизирани с ваксината на Janssen.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на МЗ и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на МЗ и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за: