Конкурси
Конкурси за избор на членове на органите за управление и контрол в публичните предприятия - лечебни заведения към Министерството на здравеопазването
Конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на "МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ ''СВЕТА ПЕТКА''" АД, ГР. ВИДИН
КЛАСИРАНЕ НА КАНДИДАТИТЕ
13 ДЕКЕМВРИ 2024 Г.
Класиране на кандидатите в проведения конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на „МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ „СВЕТА ПЕТКА“ АД, гр. Видин, открит със Заповед № РД-16-588/12.11.2024 г., за позиции, както следва:
- Независим член – един.
По позиция № 1 – Независим член
Класиране |
Кандидат |
1 място |
Огнян Асенов Михайлов |
2 място |
Иван Видолов Иванов |
СПИСЪК НА ДОПУСНАТИТЕ И НЕДОПУСНАТИТЕ КАНДИДАТИ
05 ДЕКЕМВРИ 2024 Г.
в конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на „МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ „СВЕТА ПЕТКА“ АД, гр. Видин, открит със Заповед № РД-16-588/12.11.2024 г., за позиции, както следва:
Независим член – един
I. Списък на допуснатите и недопуснатите кандидати до втори етап на конкурса, по реда на постъпване на заявленията:
По позиция № 1 – Независим член
Допуснати кандидати:
- Кирил Атанасов Груев
- Огнян Асенов Михайлов
- Иван Видолов Иванов
- Пламен Иванов Петров
Недопуснати кандидати:
няма
II. Списък на допуснатите и недопуснатите кандидати до трети етап на конкурса – събеседване, по реда на постъпване на заявленията:
По позиция № 1 – Независим член
Допуснати кандидати:
- Огнян Асенов Михайлов
- Иван Видолов Иванов
Недопуснати кандидати:
- Кирил Атанасов Груев
- Пламен Иванов Петров
З А П О В Е Д
№ РД-16-588/12.11.2024 г.
На основание чл. 63, ал. 3 от Закона за лечебните заведения, чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните предприятия и чл. 37, ал. 2 и ал. 3 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия
Н А Р Е Ж Д А М:
Откривам конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на "МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ ''СВЕТА ПЕТКА''" АД, ГР. ВИДИН, ЕИК 105515902, за позиции, както следва:
1. Независим член – един;
при следните условия:
I. Изисквания към кандидатите:
До участие в конкурса се допускат лица, които отговарят на следните изисквания:
- да са български граждани или граждани на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- да притежават завършено висше образование по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация, медицинска сестра или акушерка, бизнес администрация, публична администрация, стопанско управление, от професионално направление „икономика“ или „национална сигурност“;
- да имат най-малко 5 години професионален опит;
- да са почтени и да имат добра репутация съгласно чл. 34, ал. 5 от ППЗПП;
- да не са поставени под запрещение;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
- да не са лишени от правото да заемат съответната длъжност;
- да не са обявени в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- да не са съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;
- да отговарят на други изисквания, предвидени в устава на дружеството;
- да могат да отделят достатъчно време за изпълнение на възложените им задължения.
- да не са служители в публичното предприятие;
- да не са акционери в същото публично предприятие;
- да не са лица, които лично или чрез свързани лица имат търговски отношения с публичното предприятие;
- да не са едноличен търговец, акционер или съдружник в търговско дружество, което има същия или сходен предмет на дейност като публичното дружество;
- да не са свързани лица с друг член на управителен или контролен орган на публичното предприятие.
II. Срок на договора и начин на определяне на месечното възнаграждение:
Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат се сключва за срок от 3 /три/ години. Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП.
III. Необходими документи за участие в конкурса
За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни плика, както следва:
Плик № 1 – съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор:
- Заявление за участие в конкурса по образец Приложение № 1;
- Автобиография;
- Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация, медицинска сестра или акушерка, бизнес администрация, публична администрация, стопанско управление, от професионално направление „икономика” или „национална сигурност”;
- Нотариално заверено копие от трудова книжка или осигурителна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионален опит;
- Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП по образец – Приложение № 2;
- Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец – Приложение № 3;
- Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец – Приложение № 4;
- Данните, свързани със съдимостта на кандидатите, се установяват служебно по реда на чл. 35б от Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост.
Плик № 2 – съдържа концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление.
Плик № 1 и плик № 2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка, и се завежда в деловодството на МЗ като приносителя се информира за входящия номер.
IV. Срок за подаване на документите за участие в конкурса
Документите за участие в конкурса се подават до 02.12.2024 г.
V. Начин на провеждане на конкурса
Конкурсът се провежда на три етапа:
- проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания и критериите за подбор;
- оценяване на изготвена и представена от кандидатите концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление;
- събеседване с кандидатите (интервю).
Темите, предмет на събеседване /интервю/ с кандидатите са:
- Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;
- Източници на финансиране и начини за стабилизиране/ подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;
- Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.
По време на събеседването комисията по провеждане на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси от областта на здравния мениджмънт и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на държавните лечебни заведения.
След приключване на втория етап на конкурса се изпращат писма до допуснатите кандидати за участие в третия етап от конкурса – събеседване, в които се определя ден и час за провеждането му. Списък с допуснатите и недопуснатите кандидати до втори и трети етап от конкурса се обявява на електронната страница на МЗ.
В условията на извънредна епидемична обстановка и други извънредни обстоятелства, е допустимо провеждането на събеседването (интервюто) дистанционно в електронна среда.
VI. Информация за текущото състояние на предприятието – Приложение № 5
Контролът по изпълнението на настоящата заповед възлагам на д-р Бойко Пенков – заместник-министър на здравеопазването.
Приложение:
- Заявление за участие в конкурса – образец;
- Декларация относно липсата или наличието на обстоятелства по чл. 20, ал. 1,
т. 3-8 и т. 13 от Закона за публичните предприятия – образец; - Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия – образец;
- Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец;
- Информация за текущото състояние на предприятието.