Върни се горе

Упражнения при седяща работа

Почти всеки, който седи много или работи на бюро, със или без компютър, е скован в областта на раменете и врата. Неправилното седене и липсата на движения са отговорни за увеличаване на уврежданията на здравето в модерните офиси, наред с психичното натоварване (“Ако в офиса по съседство седи някой, който постоянно ме държи под напрежение, започва да ме боли кръстът”). Затова се опитайте да следвате няколко прости правила: както си работите отвреме-навреме се протягайте и разкършете; движете се колкото се може повече, даже по принуда – поставете принтера или ксерокса напр. в съседното помещение; най-добре с помощта на едно седящо-стоящо работно място (пулт) често се изправяйте на крака; ако седите, тогава съзнателно седете изправено. 

Това, с което можете да започнете веднага, още днес, е да телефонирате прав или движейки се наоколо. Положителният страничен ефект е, че звучите по-бодро и спокойно за събеседника си на отсрещната страна. Не се бавете – просто залепете малка цветна бележка на слушалката за подсещане.

Упражнения при седяща работа
PDF файл, 436,0 KB, качен на 07.04.2011

pdf document

Ръководство за безопасност на работното място

Указание за упражненията

  • Изпълнявайте движенията съзнателно, не поривисто или люлеейки се
  • Дишайте спокойно и равномерно
  • При болка веднага прекъснете
  • Между упражненията разхлабвайте мускулите

Преди да започнете упражненията хубаво се протегнете, направете няколко кръга с раменете и активирайте мускулната помпа на краката като последователно опъвате и вдигате петите си 20 пъти.